آسانسور از لحاظ فنی

شروع موضوع توسط hiradsa در ‏8/7/17 در انجمن وسایل صوتی و تصویری

  1. hiradsa

    hiradsa کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏8/7/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده :
    0
    امتیاز:
    0
    پس انداز شما
    آسانسور از لحاظ فنی
    آسانسور،پله برقی،ماشینبر،مسافربر،بالابر،داپلر،تامین قطعات آسانسور،سرویس آسانسور
    هیراد صنعت آسانبر ارائه دهنده خدمات راه اندازی آسانسور از لحاظ فنی، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی با ارائه محصولات وارداتی نگهداری آسانسور داپلر و ترکیبی به همراه تامین قطعات
    [​IMG]
    آسانسور هیدرولیک
    آسانسور از لحاظ فنی
    [​IMG]
    آسانسور های گیرلس
    آسانسور از لحاظ فنی
    [​IMG]
    آسانسورهای گیربکس 1به1
    آسانسور از لحاظ فنی

    شرکت هیراد صنعت آسانبر با بکارگیری متریال مرغوب و به روز وبه پشتوانه مشاوران طراح و دوره دیده متد های جدید ساخت کابین با حساسیت بیشتری طراحی داخلی کابین را دنبال میکند .
    مدیران ارشد این شرکت بر این باورند که زیبایی و هارمونی طراحی داخلی کابین با سایر متعلقات از جملهدرب ، شستی ها وفضای داخلی ساختمان عامل تاثیر گذاری در زیبایی کلی ساختمان میباشد.
    همچنین نو آوری و پیروی از متد های اروپایی ومدرنیته در طراحی و دکوراسیون کابین برای ایجاد فضایی گرم و محیطی خاص جهت ایجاد امنیت و آرامش سرنشینان از آرمان های این شرکت می باشد.
    آسانسور ایده آل علاوه بر انتخاب صحیح اجزا و طراحی مهندسی شده که دارای ظاهری زیبا میباشد، نیاز به نصب و مونتاژ دقیق و اصولی زیر نظر متخصصین این شرکت تاثیر نصب صحیح اجزا آسانسور بر عملکرد کل سیستم بسیار زیاد میباشد.

    به طور مثال نصب صحیح با ابزاری دقیق برای ریل نامرغوب عملکردی بهتر و راندمان بالاتری نسبت به نصب غیر حرفه ای بهترین برند ریل را دارا میباشد.این مثال در مورد درب و مابقی قطعات نیز صادق میباشد.

    [​IMG]
    آسانسورهای روملس 2به 1
    آسانسور از لحاظ فن
     
  2. sazeafzar12

    sazeafzar12 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/4/18
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده :
    0
    امتیاز:
    0
    پس انداز شما
    آسانسور و پله برقی و مزایا آن :
    آسانسوربه صورت امروزی در حدود ۵۰ سال پیش وارد کشور شده است و اولین نمایندگی فروشآسانسوردر کشور مربوط به یک شرکت سوئیسی می باشد که توسط یک شرکت ایرانی وارد شد و بعد از آن نیز شرکت های خارجی دیگر در این زمینه فعالیت داشتند.

    تعریفآسانسور
    وسیله ای است متشکل از کابین و معمولا وزنه تعادل و اجزاء دیگر که با روشهای مختلفی مسافر ( نفر ) بر یا باربر ویا هر دو را در مسیر بین طبقات ساختمان جابجا می کند.

    انواعآسانسور:
    ۱.آسانسورکششی:
    آسانسورکششیآسانسوری است که حرکت آن براثر اصطکاک بین سیم بکسل وشیار فلکه کشش. به هنگام چرخش آن توسط سیستم محرکه انجام می شود.
    اساس کار این نوعآسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه موتور است. در داخل فریم وزنه به اندازه وزن کابین به اضافه نصف ظرفیت کابین وزنه وجود دارد. مثلاً اگر ظرفیت کابین ۹۰۰ کیلوگرم باشد ( یعنیآسانسورنفربر ۱۲ نفره چون متوسط وزن هر نفر ۷۵ کیلو گرم است ) باندازه ۴۵۰ کیلوگرم باضافه وزن کابین در کادر وزنه، وزنه وجود دارد. با کمک این وزنه، نیروی کشش لازم برای حرکت کابین کاهش می یابد چرا که در صورت رعایت کردن ظرفیت کابین، اختلاف وزن بین کادر وزنه و کابین تحت هر شرایطی از نصف ظرفیت کابین (در مثال قبل ۴۵۰ کیلوگرم) بیشتر نخواهد شد و در حرکت به سمت بالا یا پایین سیستم کششآسانسورحداکثر برای جابه جایی جرمی به اندازه نصف ظرفیت کابین توان مصرف خواهد کرد.
    ۲. آسانسورهیدرولیکی :
    آسانسوردر این نوععامل حرکتکابینسیلندر وپیستون هیدرو لیکی است و ممکن است وزنه تعادل نیز داشته باشد و معمولا برای ارتفاع کم و سرعت کم کاربرد دارد.
    از محاسن این نوعآسانسورها می‌توان به نرمی حرکت در استارت اولیه : خرابی و استهلاک بسیار کم ؛ سهولت در عیب یابی و تعمیر ؛ ایجادآسانسورهای زیبا و شیشه ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل ؛ احتیاج به سازه سبک ؛ عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام ؛ ایجادآسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و زیبایی بام خانه و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود اما از محدودیتهای استفاده از این نوعآسانسورها می‌توان به محدودیت در ارتفاع و کندی نسبی سرعت آنها و تنها قرارگیری در چاهک را اشاره کرد. ( البته امروزه با استفاده از درایو و سیستم خنک کننده می توان به سرعت ۱ متر به صورت معمول دست یافت. آسانسورهای هیدرولیک با پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک عدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امکان قرار دادن آن در فضای دورتری از چاه نیز از مزیتهای این نوع می باشد. سیستم محرکه آسانسورهای هیدرولیک می تواند از نوع مستقیم یا غیرمستقیم باشد. در نوع مستقیم جک مستقیماً به یوک کابین متصل می گردد و در نوع غیرمستقیم از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین موجب جابجایی آن می شود در صورتیکه سیستم از نوع مستقیم باشد جک باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد در صورتیکه از نوع غیرمستقیم باشد کابین باید مجهز به سیستم ترمز اضطراری ( پاراشوت ) و گاورنر باشد.
    پانوراما ( شیشه ای ) :
    کابین آسانسور عمدتا به دو نوع پانوراما (شیشه ای) و فلزی تقسیم بندی می شوند که در طراحی هر کدام می توان از تزئینات متنوعی نظیر فرمیکا، استیل و برنز استفاده نمود.
    اجزاءآسانسوربه شرح زیر میباشد :
    ۱.تابلوی کنترلآسانسور
    ۲. سیستم ترمزایمنی(پاراشوت)
    آنی یا لحظه ا ی
    آنی با ضربه ای
    تدریجی
    ۳.چاه
    ۴.چاهک
    ۵.دربهای طبقات
    ۶.ریل های راهنما
    ۷.سیم بکسل
    ۸.ضربه گیر

    پله برقی :
    پله برقیاسانسورپلهبرقی.، راه پله متحرکی است که برای حمل و نقل مسافر به بالا و پائین در یک فاصله عمودی کوتاه به کار می رود. پله برقیدر سراسر دنیا و در مکان استفاده از به دلایل مختلف امکان پذیر نباشد. نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده اصلیپلهبرقیدر مراکز خرید، فرودگاه ها و مراکز حمل و نقل، مراکز تجاری، هتلها و ساختمانهای عمومی است. پلهبرقیها ظرفیت بالائی برای جابجائی افراد دارند و قابلیت نصب در همان فضای فیزیکی راه پله ها را دارند. همچنین از آنها می توان برای هدایت مردم به خروجی های اصلی یا مکانهای خاص مورد نظر کارفرما استفاده کرد. انواع سرپوشیده آنها برای استفاده در فضای باز نیز در دسترس می باشد. پله برقیو هم خانواده آن یعنی پیاده رو برقی نیروی محرک خود را از موتورهای جریان متناوبی که سرعت ثابتی را ایجاد می کنند تامین می نمایند. این سرعت عموما بین ۰٫۳ تا ۰٫۶ متر بر ثانیه است. بیشینه زاویه نصب برای ارتفاع ۱۸ متر برابر ۳۰ درجه یا ۳۵ درجه نسبت به افق می باشد .


    طبقـه بنـدی و مشخصـات پله برقی بر اساس کاربری:
    مشخصات فنی و قیمت پله برقی‌ها بر حسب کاربری در ساختمان متفاوت می‌باشد. انتخاب پله ‌برقیمناسب برای هر نوع مصرف در ساختمان، از اهمیت بالایی برخوردار است ، از آنجایی که پله‌برقی پس از نصب قابل تغییر یا جا به‌ جایی نیست این دقت چند برابر می‌شود. پله‌برقی‌ها بر اساس مکان مورد استفاده به چند دسته تقسیم می‌شوند :

    ۱- پله‌برقی‌هـای تجـاری :
    امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ، مراکز تجاری و هتل‌هایی که بیش از یک طبقه لابی دارند، شاهد استفاده از پله برقی‌ها هستیم. اصولاً ساختمان‌هایی که ساعت کاری آنها کمتر از ۱۲ ساعت در روز است و ترافیک جمعیت در طول روز به صورت یکنواخت توزیع می‌شود باید از پله برقی‌های تجاری استفاده کنند.

    ۲- پله برقی‌ های نیمه تجاری :
    ساختمان‌ها یا کاربری‌هایی وجود دارند که از پله‌برقی در بیشتر اوقات شبانه روز توسط عموم استفاده می‌شود و معمولاً در خارج از ساختمان با پوشش کامل قراردارند یا در مسیر استفاده عموم در داخل ساختمان‌هایی هستند که همواره مسیر رفت و آمد است. از جمله این کاربری‌ها می‌توان به پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های دورافتاده و غیراصلی مترو، بخش‌هایی از ساختمان‌های عمومی که دسترسی بین دو سطح خیابان‌ها از طریق آنها انجام می‌گیرد، اشاره نمود.

    ۳- پله برقی‌های غیرتجاری :
    اماکن و کاربری‌های غیرتجاری که معمولاً در تمام ساعات شبانه روز دارای ترافیک سنگین هستند و یا در ساعات خاصی هجوم جمعیت را تحمل ‌می‌کنند در این رده هستند. ایستگاه‌هـای مترو، ایستگاه‌هـای قطار، پایانه‌هـای بزرگ در این رده بندی قرار می‌گیرند. می‌توانید تصور کنید که با هر بار رسیدن مترو به ایستگاه‌های اصلی حجم عظیمی از جمیعت برای ورود و خروج از ایستگاه‌ها از پله برقی‌ها استفاده ‌می‌کنند. دویدن روی پله‌هـا ایستادن بیش از یک نفر روی هر پله (Step) در این اماکن امری بدیهی به شمار می‌رود. این نوع پله ها سنگین‌ترین و گران‌ترین نوع پله برقی‌ها هستند سیستم ایست – رو (Stop & Go) پیش‌بینی شود.

    حداقل عرض پله برقی :
    پله برقی
    معمولاً با عرض ۸۰ سانتی متر و ۱۰۰ اسنتی متر ساخته می‌شود اما پله رمپ و پیاده رو متحرک تا عرض ۱,۴۰نیز در دسترس می‌‌باشد. جنس پله ها آلومینیوم می‌باشد. جنس و نحوه اتصال محوری که پله را به قرقره ها متصل ‌می‌کند نیز دارای اهمیت می‌باشد.

    زنجیر پله برقی :
    زنجیر پله از مهم ترین قطعه پله‌برقی می‌باشد که معمولاً از جنس فولاد می‌باشد، اما مهمترین نکته در مورد زنجیر نحوه روغنکاری است. معمولاً زنجیرها به صورت دستی یا اتومات روغنکاری می‌باشد، در این صـورت توصیـه می‌شود از روغنکاری اتوماتیک استفاده شود، اما اخیراً زنجیرهایی نیز وارد صنعت شدهاند کـه در طـول عمر کارکرد مفیـدشان نیـازی به هیچ گونه روغن کاری ندارند.
    منبع : سازه افزار www.sazeafzar.com
     

به اشتراک گذاشتن این صفحه